Pedagógusok

Fülöp - Gyetvai Éva

Fülöp - Gyetvai Éva - alapító /fenntartó

Fülöp-Gyetvai Éva vagyok, az óvoda alapítója - fenntartója. Kèt lányom van, mindkettő a Katica Kuckóba járt az elmúlt években. Lányaim születéséig televízióknál voltam és szerkesztőként, riporterkènt, műsorvezetőként dolgoztam illetve több évet töltöttem filmgyártás területén, mint produkciós munkatárs. Az utolsó állomás -7 év -a Melon Fx stúdiójában telt. Nagyobb lányom születése utan rengeteg időt töltöttem azzal, hogy mindent megtudjak a korai fejlesztésről 0-6 éves korig, hogy Anyaként mindent megtanuljak ès a legtökéletesebben, legtartalmasabban tudjam akkor mèg egy gyermekes Anyukaként kislányom életkorának megfelelően megadni, ami fejlődéséhez szükséges - Apukájával és a családunkkal együtt. Aki ismer tudja, hogy maximalistaként ez egy új cél lett az életemben, mely rengeteg olvasàssal járt, kutatással, hogy megtaláljam azokat a helyeket, ahova gyermekeimmel eljárhatunk tornázni, játszani, angolt tanulni... Az együtt töltött idő rengeteg közös élményt, programot adott nekünk. Az óvoda választása nagyon nehéz feladatnak bizonyult, ez volt az első komoly nehézség. Azt tudtam, hogy szeretném ha magánóvodába járna, mert szerettem volna, ha sok figyelmet kaphatna egy kisebb létszámú csoportban. Rengeteg magánóvodában jártam és ez sem könnyítette meg a választásomat. Leginkább egy igazi strukturált, korai fejlesztés fontosságát hangsúlyozó, de játszva tanuló, valamilyen szemlélethez tartozó óvodát kerestem. Egy angolos, jól kidolgozott pedagógiai tervvel bíró óvodát kerestem ahol úgy érezhettem volna, hogy amit én az első években megadtam, azt méltón folytatná az általam kiválasztott óvoda. Végül egy "fèl" megoldás győzött, ahova a nagyobbik lányom könnyen beszokott. Mi akkoriban már jártunk egy Montessori kuckóba, ami kicsi volt, de tele volt szeretettel, finomsággal, angol órákkal, kèzműveskedèssel, zenével és tulajdonképpen mindenben azt kerestem, amit ott kaptunk. Végül az élet, a sors, a körülmények úgy hozták, hogy hosszú keresés után megtaláltuk azt a hàzat, amit az összes szakhatóság elfogadott. Több hónapos engedélyeztetési procedúra után 2016. augusztusában megkaptuk a működési engedèlyünket mint óvoda. A teljesség igényével az általam borzasztóan magasra tett mércével, magas színvonalon megnyitottuk az óvodánkat. Mely remélem nagyon sokaknak nagyon hosszú ideig fog megoldást nyújtani az óvodai elhelyezésre, akik hozzám hasonló Édesanyaként rengeteg szempont szerint keresik apró kincseiknek azt az ovit, ahol nyugodtan, könnyű szívvel ott tudják hagyni kicsi gyereküket. Ahol mosolyogva tudnak kilépni a kapun szorongás helyett, mikor itt hagyták reggel gyermeküket. Ahol a Montessori pedagógia elvei szerint támogatva van a gyerekek fejlődése. Zárógondolatként: nem kizárólag a gyermeknek kell jól éreznie magát, hanem a szüleinek is, az óvoda kiválasztásánál!

Sipos Mariann

Sipos Mariann - intézményvezető

Montessori pedagógusként dolgozom 16 éve. A főiskola elvégzése után az élet úgy hozta, hogy Angliába kerültem, ahol egy óvodapedagógusi munkalehetőség révén végeztem el a Montessori pedagógiai szakot. Ez egyik legjobb döntésem volt, mert hiszem, hogy a Montessori pedagógia és a hagyományos óvodai nevelés ötvözése egy olyan környezetet tud biztosítani a gyermekek számára, ahol egyéni ütemben saját fejlettségi szintjüknek megfelelően, versenyhelyzet nélkül fejlődhetnek a gyerekek. Londoni pályafutásom alatt lehetőségem nyílt arra, hogy az ottani igen széles skálájú óvodai intézmények nagy részében megfordulhassak (Állami iskola 1. osztálya, családi alapítású magán Montessori óvoda, 12 osztályos magán Montessori óvoda és iskola, egész napos ellátást biztosító óvoda). Szerencsésnek tartom magam, hogy annyifajta intézményben dolgozhattam, mert kiszélesedett a látóköröm, tapasztalatokra tettem szert, nagymértékben változott pedagógusi hozzáállásom, mind a gyerekekhez, mind pedig a felnőttekhez, hiszen a londoni multikulturális környezetben elengedhetetlen volt az empátiás készségem használata. A külföldön eltöltött évek nagymértékben hozzájárultak szakmai önbizalmam és magabiztosságom fejlődéséhez. Olyan pozitív és egyben negatív tapasztalatok is értek, melyekből építkezve kialakult saját pedagógusi hitvallásom. Tapasztalataim és megérzéseim is azt bizonyítják, hogy alkalmazkodnunk kell a világ változásaihoz. Fontosnak tartom a szerepjátékok, a drámajátékok, a vizuális-, ének-zenei és irodalmi nevelés megőrzését. Munkám a Katica-Kuckó Óvodában szorosan összefügg a Montessori pedagógia iránti elkötelezettségemmel, ennek okát abban látom, hogy Angliában töltött éveim alatt szinte a zsigereimbe ivódott ez a pedagógia, melynek alapelveit sikerült összhangba hoznom saját pedagógusi eszméimmel.

Berényi Emese

Berényi Emese - óvodapedagógus

Az Eötvös Loránd Tudományegyetem, Tanító és Óvóképző karán diplomáztam 2015-ben.
Tanulmányaim alatt a fenntarthatóságra nevelés specializációt választottam. Fontosnak tartom a környezettudatos magatartást, a természet szeretetet és a környezet védelmét.
Akkor érzem igazán jól magam, amikor gyermekek vesznek körül. A gyermeki őszinteséget lenyűgözőnek tartom. Nagyon fontos számomra, hogy a körülöttem lévő gyermekeknek vidáman teljen a napja, hogy másnap újra szívesen jöjjenek az óvodába. A mindennapokban a Montessori pedagógia alapelvei mentén támogatom a hozzánk járó gyermekeket fejlődésükben.
2019. őszén ismét iskolapadba ültem és elkezdtem gyógypedagógus hallgatóként tanulmányaimat az ELTÉ-n.

Halászné Králik Judit

Halászné Králik Judit - óvodapedagógus

1999-ben diplomáztam a Budapesti Tanítóképző Főiskola Óvodapedagógusi szakán.
2 évet Angliában is dolgoztam óvodáskorú gyerekekkel. Ott kezdtem el ismerkedi a Montessori pedagógiával és ismereteimet, tudásomat igyekszem mindig frissen tartani.
2017. őszén jöttem a Katica-Kuckó Magánóvodába dolgozni.
Hiszem, hogy a szabad játék az óvodáskorú gyermek legfontosabb személyiségfejlesztő eszköze. Fejleszti a gondolkodást, segít az alkalmazkodásban, oldja a szorongásokat és a félelmeket. Megtanítja a gyermekeknek a konfliktusok kezelését, levezeti indulataikat. Azt gondolom, hogy az óvodapedagógus egyik legfontosabb feladata az ehhez szükséges feltételek a megteremtése.
Fontosnak tartom a differenciálást és az egyéni fejlesztést, valamint a tehetségek minél előbbi felfedezését és gondozását. Azt gondolom ehhez nagyon jó feltételeket teremtenek óvodánkban a kis létszámú csoportok.

Hámoriné Csapó Nóra

Hámoriné Csapó Nóra - óvodapedagógus

Kecskeméti Tanítóképző Főiskolán végeztem, tanító-óvodapedagógus szakon.
Pályakezdőként tanítóként helyezkedtem el, de hamar ráébredtem, hogy az óvodás korosztályhoz húzott a szívem, így óvodapedagógus lettem.

Három éve elvégeztem a Montessori-tanfolyamot a magyaroszági Montessori Egyesületnél, és egy angol- magyar Montesori óvodában tanítottam magyarra külföldi gyerekeket.
Jelenleg az Apor Vilmos Katolikus Főiskolán fejlesztő pedagógus szakon
tanulok.
Munkámban kiemelten fontosnak tartom a mese és az ének szerepét az óvodában, mert ezek fejlesztik a gyermeki képzeletet, a ritmusérzéket, a gondolkodást.
Segítik az iskolában majd az olvasás tanulását, az olvasóvá nevelést.

Célom, hogy a Montessori - módszerrel, kézműves foglalkozásokon keresztül fejlesszem a gyermeki önállóságot, kreativitást, problémamegoldást.
Édesanyám is pedagógus, én gyerekkorom óta erre a pályára készültem.

Pályám során végigkísérhettem bölcsődés kortól egészen az alsó tagozatos általános iskolásig a különböző korosztályú gyermekek érdeklődését, fejlődését.

Kiemelten fontosnak tartom a változatos Montessori eszközök használatát óvodai életünkben, ezért igyekszem a csoportom Montessori eszköztárát mindig bővíteni, frissiteni a saját készítésú eszközökkel a gyerekek fejlettségi szintjének megfelelően.




Horváth Lili

Horváth Lili - színművésznő, drámapedagógus

Horváth Lili vagyok. Jászai Mari díjas színésznő, 3 gyermek édesanyja. A legkisebb Dorka is a
Katica-Kuckóba járt. Fő célom, hogy a színészet mellett a tanítás is szakmámmá váljon.
A Katica-Kuckóban a megnyitas óta foglalkozom a gyerekekkel.
Havi egy alkalommal tartok a Süni csoportban bábos-mesés, mondókás foglalkozást; a Bagoly csoportban mese-dráma foglalkozást, ezzel is segítve a gyerekek beszédfejlődését, fantáziáját, kreativitásukat, amit a mai túlzottan felgyorsult, online világunkban nagyon fontosnak tartok.
Nèhány éve megalapítottam a Lili Sulit, mely olyan közösségi tér, ahol nemcsak a gyermekek, de a szülők is összejárhatnak, új barátságok születhetnek.

Csetverikov Iván

Csetverikov Iván - zenepedagógus

Csetverikov Ivánnak hívnak. Valamikor még Gábriska voltam......és sírtam. Sokat sírtam, ráadásul pont az óvodában. Nem szerettem oda járni. Ma, amikor dolgozni járok ugyan oda, csak nevetek és nevetek. Hisz mi másért lenne érdemes oda járni, ha nem az örömért. Örömet vinni és örömet hozni. A zene nyelvén keresztül teszem ezt, mert ehhez értek. Több, mint 20 különféle hangszeren játszom, s ennek a sok hangszernek a különféle látásmódját osztom meg a gyerekekkel, nyitottságot és befogadást hozva a lelkükbe.
2015-ben végeztem az ELTE Tanítóképző Főiskoláján óvodapedagógusként. Jazz gitáros zenész és ifjúságsegítő szakember végzettséggel is rendelkezem, de mindegyiket tűzbe dobom egy tiszta gyermeki mosolyért.

Szaák Mónika

Szaák Mónika - fejlesztőpedagógus

Szaák Mónika vagyok, 7 éve dolgozom mozgásfejlesztőként egy fővárosi gyermekkórházban. Jelenleg a Semmelweis Egyetem Egészségügyi Főiskolai Karán tanulok diplomás ápoló szakon amire számos fejlesztéssel kapcsolatos képzést építhetek majd. Fő kompetenciáim közé tartozik a kis-és nagymozgások fejlesztése, mozgáskoordináció fejesztése az önellátásra nevelés és egyéb részképességek vizsgálata, fejlesztése. Szabadidőmben szívesen kézműveskedem és sportolok, az itt szerzett tapasztalataimat hivatásomba is beépítem. Alapelvem, hogy a gyermek élményeken keresztül sajátítsa el a számára fontos készségeket.
Fontosnak tartom a környezetvédelmet, igyekszem én is eszerint élni az életem és továbbadni a legkisebbeknek is.
A foglalkozásokat egyéni-és kiscsoportos formában tartom.

Főbb kompetenciáim:
- Kis-és nagymozgások fejlesztése
- Szenzomotoros integráció
- Mozgáskoordináció fejlesztése
- Térbeli tájékozódás
- Szem-kéz koordináció
- Oldal differenciáltság
- Önellátás
- Szociális készségek elsajátítása

További tapasztalatokat szereztem művészetterápiában és állatasszisztált terápiában.

Kató-Földvári Lilla

Kató-Földvári Lilla - logopédus

Kató- Földvári Lilla vagyok, logopédai és pszichopedagógiai szakirányú diplomámat az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Karán szereztem. Jelenleg a Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat szakértői bizottságában dolgozom. A gyógypedagógia mellett elvégeztem a Károli Gáspár Református Egyetemen a magyar-történelem tanár szakot is, ezen kívül jelenleg művészetterapeuta képzésen veszek részt. Számomra a logopédia egyben hivatás is, amelynek az egyik szépsége abban áll, amikor a gyermekek arcán azt látom, hogy foglalkozásaink során örömmel és bátran szólalnak meg. Az óvoda logopédusaként főbb tevékenységeim közé tartozik az artikulációs zavarok terápiája és komplex nyelvi fejlesztés, ezen kívül kiemelt figyelmet fordítok a fonológiai tudatosság, a beszédészlelés és beszédmegértés fejlesztésére is, melyek az olvasás és az írás elsajátításának alapkövei

Makofka Réka

Makofka Réka - művészi torna- és táncpedagógus

Az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán diplomáztam, Rekreáció szervezés és egészségfejlesztés szakon. Szakdolgozatomban az óvodáskorú gyerekek koordinációjának fejlődését vizsgáltam különös tekintettel a művészi torna fejlesztő hatására.
2011-ben a Táncpedagógusok Országos Szövetsége által szervezett képzésen „modern-kortárs táncpedagógus” oklevelet szereztem.
Három éves korom óta tanultam művészi tornát. Mestereim: Berczik Sára – aki a mozdulatművészet és az esztétikus testképzés egyik meghatározó alakja volt – majd Szollás Erzsébet voltak.
Berczik Sára módszertana alapján tanítom a művészi tornát, aminek elkezdése három, de inkább négy éves kortól ajánlott a felnőtt korosztályig. A művészi torna órákon a növendékek megismerkedhetnek az esztétikus testképzésen túl a ritmikus sportgimnasztikában alkalmazott kéziszerekkel is, mint a kötél, labda, szalag, buzogány és karika. A különböző eszközök használata korosztályfüggő, ezért az óvodás korú gyerekekkel elsősorban labdával és karikával dolgozunk.
Főállásban a Magyar Kajak-Kenu Szövetségben dolgozom, szabadidőmben síoktatással foglalkozom és 3 éve tanítok a Katica-Kuckóban művészi tornát.
Nagy örömömre kislányom is a Süni csoport tagja.
Jelenleg második kislányommal vagyok otthon, de vissza fogok térni a kuckóba :)

Vékony Tünde

Vékony Tünde - Pedagógiai asszisztens

Gyermekeim születése után 15 évig maradtam otthon, hogy elképzeléseim szerint nevelhessem őket. Mint nemrég kiderült legnagyobb meglepetésemre ez Montessori módszer volt. Ezután 15 évet töltöttem az állami 6 csoportos Vackor óvodában. Pedagógiai asszisztensként feladatomnak tekintem a Montessori alapelvekkel azonosulva segíteni a gyerekek fejlődését, a pedagógusok munkáját az óvoda zökkenőmentes működését. Személy szerint fontosnak tartom az önállóságot, a problémamegoldóképességet, kreativitást, udvariasságot, kulturált viselkedést és étkezést, empátiát, mozgáskultúrát, sokoldalúságot, humorérzéket. Mindezt türelemmel, jó hangulatban átadva, hogy a gyerekek a megszerzett tudást örömmel fogadják, és boldogan töltsék óvodás éveiket.