Iskolaelőkészítő csoport a Katica-Kuckóban

 

    „A bátorítás, vigasz, szeretet és tisztelet,

tulajdonképpen a másik ember lelkéhez vezető út”

(Maria Montessori)

 

A 2025/2026-os nevelési év szeptemberétől, új szolgáltatásként iskolaelőkészítő csoport indítását tervezzük, nagycsoportos és a 6. életévüket betöltött gyermekek számára.

Tervezett létszám:10-12 fő

Az iskolaelőkészítő foglalkozások segítségével célzott játékokkal, gyakorlatokkal készíthetjük fel a gyerekeket a kudarcmentes iskolakezdésre. Az egyéni és kiscsoportos iskolaelőkészítő foglalkozások legnagyobb előnye, hogy elég idő jut a gyermeknek a gondolkodásra és kizárólagos figyelmet kap. Így fontosnak, értékesnek érzi magát, ami magabiztossá teszi őt. Ez pedig már fél siker az iskolában!

Fontos szerepe van iskolaelőkészítő- és fejlesztő foglalkozásokban:

  • a beszédértés fejlesztésének,
  • a szókincsbővítésnek,
  • a logikus gondolkodásnak és
  • az alapismeretek elsajátításának,
  •  valamint a mozgás- és egyensúlyérzék fejlesztésnek.

Az iskolai életre való felkészülés több részből áll, a családi nevelés mellett az óvodai nevelésnek is meghatározó szerepe van. Az iskolaelőkészítőnek nem célja az előrehozott tanítás, pl. az írás alapjainak megtanítása, hanem a tanuláshoz szükséges képességek fejlesztése. Így a foglalkozásokon elsődleges feladat a testséma, az emlékezet, a figyelem, a téri tájékozódás, szem-kéz koordináció, számolási készségek, a logikus gondolkodás és nyelvi képességek, feladattudat, vizuális észlelés, beszédészlelés és beszédértés, valamint a finommotorika és a nagymozgások fejlesztése.  A sok-sok részképesség fejlesztésével a gyerekek eredményes iskolakezdését tudjuk megkönnyíteni.

A Katica Kuckó óvodában a szakképzett, felkészült óvodapedagógusok a foglalkozások során játékos módon készítik fel a gyerekeket, ahol nem csak ráhangolódnak az iskolára, hanem egyre magabiztosabban válnak az iskolai élet megkezdésére.

Mi az, amit kínálunk?

  • napi két foglalkozás, ahol a fokozatosan növelt időtartamú tevékenységeken keresztül fejlesztjük a gyerekek feladattartását, monotónia tűrőképességét, szabálytudatát.
  • A Montessori pedagógia segítségével célzottan fejlesztjük az öt nevelési területen (Mindennapi Élet tevékenységei, Érzékelés, Matematika, Anyanyelvi nevelés, Kozmikus nevelés) keresztül minden érzékszervüket megmozgatva tapasztalati úton a gyerekeket. A játékos eszközökkel, feladatokkal komplex foglalkozásokat tervezünk, ahol úgy fejleszthetünk több képességet egyszerre, akár csak egy Montessori eszköz használatával, hogy az a gyermeknek mindvégig játékos és érdekes maradjon.
  • A sok egyéni foglalkozásnak köszönhetően gyorsabban és alaposabban sajátíthatják el ismereteiket, megszerezve így azt a lépéselőnyt, melyet később iskolai képzésük során hasznosítani tudnak.
  • Minden hónapban legalább kétszer kirándulunk a közeli- és tágabb környékünkön: pl.: erdei séta, múzeumi látogatások, bábszínházi előadások.
  • A megfelelően előkészített Montessori környezetben, mely illeszkedik a gyermekek életkorához és egyéni fejlődési szükségleteihez, a gyerekek saját fejlődési ütemüknek megfelelően, versenyhelyzet nélkül szerezhetnek tapasztalatot és tudást.
  •  játékos angol kezdeményezések során, melynek célja: az angol nyelvvel való ismerkedés, mely a gyermekek életkorához igazodva versek, mesék, dalocskák, mondókák segítségével történik, ahol minden esetben figyelembe vesszük a gyermekek egyéni képességeit.

A kiscsoportos formában megvalósuló foglalkozások széleskörű lehetőséget nyújtanak a differenciálásra, így egyénre szabottan, nagyobb hangsúlyt kaphatnak különböző kiemelt területek, és az elmaradt képességek felzárkóztatása lehetővé válik. Montessori óvodánkban rugalmasan alkalmazkodunk minden gyermek fejlettségéhez, biztosítva a teret és időt a gyermekek egyéni ütemben való fejlődéséhez.