Pedagógusok
Fülöp - Gyetvai Éva - alapító /fenntartó
Fülöp-Gyetvai Éva vagyok, az óvoda alapítója - fenntartója. Kèt lányom van, mindkettő a Katica Kuckóba járt az elmúlt években. Lányaim születéséig televízióknál voltam és szerkesztőként, riporterkènt, műsorvezetőként dolgoztam illetve több évet töltöttem filmgyártás területén, mint produkciós munkatárs. Az utolsó állomás -7 év -a Melon Fx stúdiójában telt. Nagyobb lányom születése utan rengeteg időt töltöttem azzal, hogy mindent megtudjak a korai fejlesztésről 0-6 éves korig, hogy Anyaként mindent megtanuljak ès a legtökéletesebben, legtartalmasabban tudjam akkor mèg egy gyermekes Anyukaként kislányom életkorának megfelelően megadni, ami fejlődéséhez szükséges - Apukájával és a családunkkal együtt. Aki ismer tudja, hogy maximalistaként ez egy új cél lett az életemben, mely rengeteg olvasàssal járt, kutatással, hogy megtaláljam azokat a helyeket, ahova gyermekeimmel eljárhatunk tornázni, játszani, angolt tanulni... Az együtt töltött idő rengeteg közös élményt, programot adott nekünk. Az óvoda választása nagyon nehéz feladatnak bizonyult, ez volt az első komoly nehézség. Azt tudtam, hogy szeretném ha magánóvodába járna, mert szerettem volna, ha sok figyelmet kaphatna egy kisebb létszámú csoportban. Rengeteg magánóvodában jártam és ez sem könnyítette meg a választásomat. Leginkább egy igazi strukturált, korai fejlesztés fontosságát hangsúlyozó, de játszva tanuló, valamilyen szemlélethez tartozó óvodát kerestem. Egy angolos, jól kidolgozott pedagógiai tervvel bíró óvodát kerestem ahol úgy érezhettem volna, hogy amit én az első években megadtam, azt méltón folytatná az általam kiválasztott óvoda. Végül egy "fèl" megoldás győzött, ahova a nagyobbik lányom könnyen beszokott. Mi akkoriban már jártunk egy Montessori kuckóba, ami kicsi volt, de tele volt szeretettel, finomsággal, angol órákkal, kèzműveskedèssel, zenével és tulajdonképpen mindenben azt kerestem, amit ott kaptunk. Végül az élet, a sors, a körülmények úgy hozták, hogy hosszú keresés után megtaláltuk azt a hàzat, amit az összes szakhatóság elfogadott. Több hónapos engedélyeztetési procedúra után 2016. augusztusában megkaptuk a működési engedèlyünket mint óvoda. A teljesség igényével az általam borzasztóan magasra tett mércével, magas színvonalon megnyitottuk az óvodánkat. Mely remélem nagyon sokaknak nagyon hosszú ideig fog megoldást nyújtani az óvodai elhelyezésre, akik hozzám hasonló Édesanyaként rengeteg szempont szerint keresik apró kincseiknek azt az ovit, ahol nyugodtan, könnyű szívvel ott tudják hagyni kicsi gyereküket. Ahol mosolyogva tudnak kilépni a kapun szorongás helyett, mikor itt hagyták reggel gyermeküket. Ahol a Montessori pedagógia elvei szerint támogatva van a gyerekek fejlődése. Zárógondolatként: nem kizárólag a gyermeknek kell jól éreznie magát, hanem a szüleinek is, az óvoda kiválasztásánál!
Sipos Mariann - igazgató, fejlesztőpedagógus, KMT mozgásfejlesztő
Montessori pedagógusként dolgozom 16 éve. A főiskola elvégzése után az élet úgy hozta, hogy Angliába kerültem, ahol egy óvodapedagógusi munkalehetőség révén végeztem el a Montessori pedagógiai szakot. Ez egyik legjobb döntésem volt, mert hiszem, hogy a Montessori pedagógia és a hagyományos óvodai nevelés ötvözése egy olyan környezetet tud biztosítani a gyermekek számára, ahol egyéni ütemben saját fejlettségi szintjüknek megfelelően, versenyhelyzet nélkül fejlődhetnek a gyerekek. Londoni pályafutásom alatt lehetőségem nyílt arra, hogy az ottani igen széles skálájú óvodai intézmények nagy részében megfordulhassak (Állami iskola 1. osztálya, családi alapítású magán Montessori óvoda, 12 osztályos magán Montessori óvoda és iskola, egész napos ellátást biztosító óvoda). Szerencsésnek tartom magam, hogy annyifajta intézményben dolgozhattam, mert kiszélesedett a látóköröm, tapasztalatokra tettem szert, nagymértékben változott pedagógusi hozzáállásom, mind a gyerekekhez, mind pedig a felnőttekhez, hiszen a londoni multikulturális környezetben elengedhetetlen volt az empátiás készségem használata. A külföldön eltöltött évek nagymértékben hozzájárultak szakmai önbizalmam és magabiztosságom fejlődéséhez. Olyan pozitív és egyben negatív tapasztalatok is értek, melyekből építkezve kialakult saját pedagógusi hitvallásom. Tapasztalataim és megérzéseim is azt bizonyítják, hogy alkalmazkodnunk kell a világ változásaihoz. Fontosnak tartom a szerepjátékok, a drámajátékok, a vizuális-, ének-zenei és irodalmi nevelés megőrzését. Munkám a Katica-Kuckó Óvodában szorosan összefügg a Montessori pedagógia iránti elkötelezettségemmel, ennek okát abban látom, hogy Angliában töltött éveim alatt szinte a zsigereimbe ivódott ez a pedagógia, melynek alapelveit sikerült összhangba hoznom saját pedagógusi eszméimmel.
Berényi Emese - óvodapedagógus
Az Eötvös Loránd Tudományegyetem, Tanító és Óvóképző karán diplomáztam 2015-ben.
Tanulmányaim alatt a fenntarthatóságra nevelés specializációt választottam. Fontosnak tartom a környezettudatos magatartást, a természet szeretetet és a környezet védelmét.
Akkor érzem igazán jól magam, amikor gyermekek vesznek körül. A gyermeki őszinteséget lenyűgözőnek tartom. Nagyon fontos számomra, hogy a körülöttem lévő gyermekeknek vidáman teljen a napja, hogy másnap újra szívesen jöjjenek az óvodába. A mindennapokban a Montessori pedagógia alapelvei mentén támogatom a hozzánk járó gyermekeket fejlődésükben.
Forintos Judit - óvodapedagógus
1999-ben diplomáztam a Budapesti Tanítóképző Főiskola Óvodapedagógusi szakán.
2 évet Angliában is dolgoztam óvodáskorú gyerekekkel. Ott kezdtem el ismerkedi a Montessori pedagógiával és ismereteimet, tudásomat igyekszem mindig frissen tartani.
2017. őszén jöttem a Katica-Kuckó Magánóvodába dolgozni.
Hiszem, hogy a szabad játék az óvodáskorú gyermek legfontosabb személyiségfejlesztő eszköze. Fejleszti a gondolkodást, segít az alkalmazkodásban, oldja a szorongásokat és a félelmeket. Megtanítja a gyermekeknek a konfliktusok kezelését, levezeti indulataikat. Azt gondolom, hogy az óvodapedagógus egyik legfontosabb feladata az ehhez szükséges feltételek a megteremtése.
Fontosnak tartom a differenciálást és az egyéni fejlesztést, valamint a tehetségek minél előbbi felfedezését és gondozását. Azt gondolom ehhez nagyon jó feltételeket teremtenek óvodánkban a kis létszámú csoportok.
Csetverikov Iván - zenepedagógus
Csetverikov Ivánnak hívnak. Valamikor még Gábriska voltam......és sírtam. Sokat sírtam, ráadásul pont az óvodában. Nem szerettem oda járni. Ma, amikor dolgozni járok ugyan oda, csak nevetek és nevetek. Hisz mi másért lenne érdemes oda járni, ha nem az örömért. Örömet vinni és örömet hozni. A zene nyelvén keresztül teszem ezt, mert ehhez értek. Több, mint 20 különféle hangszeren játszom, s ennek a sok hangszernek a különféle látásmódját osztom meg a gyerekekkel, nyitottságot és befogadást hozva a lelkükbe.
2015-ben végeztem az ELTE Tanítóképző Főiskoláján óvodapedagógusként. Jazz gitáros zenész és ifjúságsegítő szakember végzettséggel is rendelkezem, de mindegyiket tűzbe dobom egy tiszta gyermeki mosolyért.
Kuti Judit Ágnes - mozgásfejlesztő, gyermekjóga oktató
Kuti Judit Ágnes vagyok, 2014 óta mozgásfejlesztő gyermekjóga oktatóként dolgozom. Alapító tagja vagyok a Gyermekjógaoktatók Egyesületének és a Jóga Móka módszertan rendszerében továbbképzéseket tartok oktatóként.
Lányom 2011-ben született, azóta arra tettem fel az életem, hogy megtanuljam, hogy lehet segíteni, tudatosan formálni az élettől kapott kincset, – gyermekünket - hogy mint felelős szülő segíthessem, terelhessem az útját.
Folyamatosan képzem magam, (egyébb szakirányú jógaképzések, élménypedagógia, mesepedagógia, mozgásos homloklebeny gyakorlatok ectr…)
2024-ben a BLI- Embodiment nemzetközi kurzust végeztem el sikeres vizsgával. (Az Embodiment egy neurofiziológiai terápia, amelyet érzékelési zavarok, tanulási nehézségek és viselkedési zavarok jelenléte esetén alkalmazhatunk.) Ugyanebben az évben befejeztem 5 éves tanulmányaimat a Bothmer Movement International képzésen is.
Ezt a sokszínű tudásomat használom a legkisebbekkel töltött időben is, figyelve az igényekre, de megtartva a biztonságot teremtő rutint is.
Foglalkozásaimon szeretek elmerülni a játékos élménypedagógiában, a bonyolultabb homloklebeny gyakorlatokban és testtartást javító, saját testsúllyal dolgozó gyakorlatok, kreatív megvalósításában. Az egyéni igényeket is szem előtt tartva tartom óráimat –és erre az összetett tapasztalatra építem fel a közös célokat a gyerekekkel.
Nagy öröm látni a fejlődést rajtuk, és az elégedett, hálás mosolyt a szülők arcán. Számomra a legfontosabb, hogy foglalkozásaimon minél több játékos, ügyességi mozgásra motiváljam a gyerekeket. Ez hatalmas érzelmi és testi energiát ad, ami átjárja őket, hat a kapcsolataikra, és saját fejlődési útjukra is.
Oktatóként és anyaként is azt látom, hogy túlingerelt világunkban a tudatos odafigyelés fantasztikus ajándék és lehetőség a gyermekeinknek és a szüleiknek is. Számukra ez “csak” egy vidám, játékos foglalkozás, mégis remek hatással van a mindennapi életükre. A mozgásfejlesztés mellett pozitívan hat az érzelmeikre, így családi és szociális kapcsolataikra is; hat a beszédfejlődésükre, önbizalmat, nyugalmat és egyensúlyt biztosít számukra, és segít a feszültségek feloldásában is. A komplex foglalkozás, több irányból ad ingert, ami után kellemesen el tudnak fáradni és jót tudnak pihenni.
Bartók Viktória -
Bartók Viktória (Ria) vagyok. Tizenkét éve költöztem vissza Magyarországra, ugyanis korábban (már 23
éves korom óta) külföldön, főképp Kanadában, éltem. Ennek köszönhetően az angol nyelvet
közel-anyanyelvi szinten beszélem. Külföldön is gyerekekkel foglalkoztam. Miután saját gyermekeim kirepültek,
hazaköltözésem után OKJs tanfolyamot végezve hivatalossá tettem ezt az elfoglaltságot. Örülök, hogy
mindannyiunk számára hasznos és élvezetes munkát végezhetek gyermekek angol nyelvtudásának fejlesztésében.
Amikor előző, szeretett munkahelyem sajnálatos módon megszűnt, nagyon reméltem, hogy Katica Kuckós csapattaggá válhatok!
"Beszélj velem úgy, mintha felnőtt lennék.
Játsz velem úgy, mintha gyerek lennél!
Bizz bennem! Adj nekem feladatot, majd meglátod, milyen ügyes vagyok!"
- Dávid Rózsa
"Lehet, hogy elfelejtik, amit mondtál nekik, de soha nem fogják elfelejteni, hogy hogyan érezték
magukat szavaidtól."
- Carl William Buehne
Ludvig Szabolcs - Játékvezető
Ludvig Szabolcsnak hívnak, 21 éves vagyok és jelenleg az Eötvös Lóránd Tudományegyetemen végzem egyetemi tanulmányaimat, történelem és angol szakos tanárnak tanulok. Dolgoztam a Borussia Dortmund magyar utánpótlás csapatánál, az U15-ös brigádnál voltam segédedző, illetve van játékvezetői végzettségem is.